Jul 29, 2013

Bilder från Mauerpark loppis i Berlin...

Här är litet bilder från Mauerpark loppis som utlovat.

Jag har även inkluderat en bild på ett av mina inköp. Ett bläckhorn med riddare i jugendstil (Art Nouveau) från Frankrike.

Hornet stod tillsammans med 3-4 tallrikar på ett bord och såg ut att ha det ensamt, och då slog naturligtvis räddargenen att ta hand om vackra gamla saker till, som den brukar i sådana lägen.

Jag frågade efter priset och då sade säljaren 28€. För 20€ så tar jag den svarade jag, och det gick säljaren med på. Jag har alltid gillat jugendstil, så det var verkligen på tiden att jag fick tag på ett objekt som jag gillar. Den är gjuten i någon vitmetall och med en fin patina, men har väl inget större värde. Som ofta är fallet så saknas glasinsatsen för bläcket













No comments:

Post a Comment