Jul 30, 2009

Lobotomerat Visbyhus

I min naivitet trodde jag att man hittade de mest förstörda och vandaliserade bostadsrätterna i Stockholm, men nu ser jag att så inte är fallet. Jag sökte på hus till salu i Visby, och råkade ut för det mest lobotomerade och nyrikekitchiga objekt jag sett på år och dag.
Var har känslan för stil, smak och kulturarv tagit vägen? Är det enbart TV:s fel?

I alla händelser så är detta hus så totallobotomerat, att det bästa man kan göra är väl att jämna det med marken?
Huset ligger på Berggränd 8 i Visby, och de ansvariga bakom vandaliseringen
har dessutom mage att ta ut ett överpris på 2 miljoner jämfört med liknande objekt till salu i Visby. De kan inte vara riktigt funtade, som kräver detta av en eventuell köpare. Till det tillkommer ytterligare någon/några miljoner för att riva ut kitchrenoveringen, totalsanera och återställa huset till sitt ursprungliga beboliga och värdiga skick.

Här under följer några bilder på objektet i fråga. Länk till försäljningssidan för huset hittar ni här (upphör att fungera när huset sålts, vilket jag hoppas aldrig inträffar).

Tre bättre, smakfullare, icke vandaliserade Visbyobjekt till salu, som är bra mycket klokare köp.
Objekt 1
Objekt 2
Objekt 3


Bara att kalla huset för Casa Bergsro i Visby säger väl allt!


Inbjudande?


Det utslätade & fantasilösa har fått ett ansikte.


Ännu ett ansikte.


Här har de sparat orginalmålning, Vilken föredömlig, underbar kulturgärning!

No comments:

Post a Comment