Mar 22, 2009

Vackra klockor som inredningsobjekt...


Jag tycker om att besöka andra inredningsbloggar (främst amerikanska och engelska) för att hålla mig "up-to-date" om vad som är på gång, och inspireras.

Anledningen till att det blir amerikanska och engelska bloggar är att de har en mer personlig stil och är mer fantasifulla än svenska bloggares alster. Många av de svenska bloggarna har bara en listning, uppräkning av nya produkter från olika tillverkare, utan några egna åsikter, synpunkter eller kritik. Det finns dock några lysande undantag som jag läser med stor behållning.

Hos "Things That Inspire" hittade jag följande två inlägg, Beautiful Clocks och Beautiful Clocks II.

Inläggen tar upp stora urtavlor som en viktig accent i inredningen, men det roliga är att de sedan går över till den svenska Moraklockan. Det verkar finnas en del sådana i USA, och jag undrar om det var de svenska utvandrarna som tog med dom. I alla händelser verkar dom röna större uppskattning där än här i Sverige.
Bild två här under kommer från Lars Bolander, som är en väldigt framgånsrik svensk inredare/designer i USA.


No comments:

Post a Comment