Mar 13, 2011

Inpiration för inredning...

Tidigare tyckte jag om att läsa inredningstidningar, kolla inredningsprogram på TV, kolla bostadsrätter till salu på Hemnet.se etc. för att hämta inspiration, men det har jag varit tvungen att sluta med. Det är tyvärr samma tråkiga, fantasilösa och minimalistkitchiga inredningslösningar över allt (med några få lysande undantag), så jag har sökt mig till nya inspirationskällor.
Jag måste medge att det finns detaljer och stilar i nutida trendinredning som jag kan acceptera, men de är försvinnande få till antalet. Som exempel finns det vissa detaljer och prylar i country chickstilen
som inte är så tokiga, men sorgligt nog så går det över styr för de flesta som anammar denna stil - det finns faktiskt andra färger än vitt.

Vissa tendenser tyder dess bättre på att inredningstrenden är på väg bort från det minimalistiska, färglösa och tråkiga, och jag kan bara hoppas på att så är fallet.

Nog om detta, här under följer en del bilder på det som inspirerar mig. OK, vissa är väldigt påkostade, från fantastiska hus, överdådiga och utom räckhåll för större delen av Sveriges befolkning, men detaljer,
möblemang, färgsättning etc. och upplevelsen av inredningarna är en utmärkt källa till ideér och inspiration som man kan ta till sig och anamma utan att det kostar skjortan.


No comments:

Post a Comment